Ktm's Build Up

Want to show off what you've done to your rig? or have a custom project to show? Post it up here!

Re: Ktm's Build Up

Postby Hilux Max on Tue, 27 Dec 2011 5:14 +0000

Packdaddy wrote:Wondering, how's she handle on road without the swaybar?


That depends on the coilovers you have....

with my last set you could feel the front end get more boaty in corners, with current suspension you cant tell the difference.
User avatar
Hilux Max
Valued Contributor
 
Posts: 12427
Joined: Sun, 07 Jan 2007 12:00 +0000


 

Ktm's Build Up

Postby KTM525EXC on Tue, 27 Dec 2011 5:47 +0000

danmcccc wrote:whats going on mate...im looking at the date of the last post here, seems like the lux hasnt had many treats for a while


:lol: :lol: yeah it been a while since the last update. I got a stockpile of goodies accumulating in the shed just waiting to be fitted to the lux. with more yet to be ordered :twisted: I just need some time so I can show the lux some love and fit it all
D4D THE WAY TO BE!!!!!!
KTM if it's not orange, its a lemon
KTM's Kick Arse Buildup
User avatar
KTM525EXC
 
Posts: 6114
Joined: Thu, 17 Apr 2008 1:00 +0000
Location: ADELAIDE, SA

Ktm's Build Up

Postby KTM525EXC on Tue, 27 Dec 2011 5:51 +0000

Packdaddy wrote:Hey KTM, nice ride! Being brand new to 4Bs you're giving me so many ideas... And making me wonder how I'm gonna afford it all... : / first things first, should get the Lux next week.

Wondering, how's she handle on road without the swaybar?


Cheers mate I'm glad my rig is helping you get ideas for your lux :D yeah you do notice that it is removed however with my suspension it is quite stiff so it still felt very secure on the road 8-)
D4D THE WAY TO BE!!!!!!
KTM if it's not orange, its a lemon
KTM's Kick Arse Buildup
User avatar
KTM525EXC
 
Posts: 6114
Joined: Thu, 17 Apr 2008 1:00 +0000
Location: ADELAIDE, SA

Ktm's Build Up

Postby KTM525EXC on Tue, 27 Dec 2011 5:52 +0000

Viper82 wrote:When you see it in action it doesn't need anymore mods other than a SAS :D


:lol: Maybe one day :twisted:
D4D THE WAY TO BE!!!!!!
KTM if it's not orange, its a lemon
KTM's Kick Arse Buildup
User avatar
KTM525EXC
 
Posts: 6114
Joined: Thu, 17 Apr 2008 1:00 +0000
Location: ADELAIDE, SA

Re: Ktm's Build Up

Postby Big_Brizz on Sun, 26 Feb 2012 8:57 +0000

two thumbs up KTM, I am now mentally broke, and ,my bankcard is shaking in my wallet.
That is one sweet chariot! Thanks for all the detailed info.

BB
If it is too steep I pull out the KTM 690 Enduro R
User avatar
Big_Brizz
 
Posts: 23
Joined: Thu, 23 Feb 2012 2:03 +0000
Location: Tom Price WA

Re: Ktm's Build Up

Postby KTM525EXC on Sun, 17 Jun 2012 11:19 +0000

:lol: :lol: cheers mate, yeah I don't blame your bankcard, mine has had a flogging in the past.
D4D THE WAY TO BE!!!!!!
KTM if it's not orange, its a lemon
KTM's Kick Arse Buildup
User avatar
KTM525EXC
 
Posts: 6114
Joined: Thu, 17 Apr 2008 1:00 +0000
Location: ADELAIDE, SA

Re: Ktm's Build Up

Postby JYELUX on Sun, 13 Jan 2013 8:47 +0000

Hey KTM, firstly i just want to say what a fantastic and insiring job you have done with ur build... i just couldnt stop reading this thred (took me 5 beers lol). cant wait to get some of those mods on my beast.

couple of quick questions:

Where did u get the interior piller from for the gauges?

Did u fab the sliders yourself ? ( i have a 2012 SR5 and am looking for something that is airbag compliant )

cheers,

ps: im also from Adel, would be good to check out ur mods first hand one day.

pss: My KTM525 is surrounded by red lol (2009 Polaris Outlaw 525IRS)

Jye
Jye

If ya feet smell and ya nose runs, ya must be upside-down!

The JYELUX Build

jyelux@newhilux.net
User avatar
JYELUX
 
Posts: 211
Joined: Sun, 18 Nov 2012 10:10 +0000
Location: Adelaide, SA

Re: Ktm's Build Up

Postby Crawf.mech91 on Tue, 02 Jul 2013 9:42 +0000

KTM525EXC wrote:After i got the lift, rims and tyres i let the bank account recover a bit while i did some cheap and easy mods like:
my Extended breathers: Rear Diff, Front Diff, ADD, Gearbox / Transfer case, i also removed the key and seatbelt beep. I then fitted my Miccon turbo timer at this time as well.
Image

A little while later i bought my ARB deluxe bullbar with factory fog lights, Genuine hard lid, Chrome and black billet grille and IPF 900 Xtreme Sport spotties which i upgraded to HID 6000k.
Image
Image
Image
I fitted these all in the same weekend. The B/Bar was fun to get aligned properly :roll: but i got there in the end with alot of paticence.



Just wondering where you got the breather kit from? Or did you buy it seperately? But wicked truck man looks awesome
Cheers
You keep your bullsh*t in the city and we will keep our cow sh*t in the country!!!:)
Crawf.mech91
 
Posts: 85
Joined: Sun, 09 Jun 2013 11:08 +0000

Re: Ktm's Build Up

Postby KTM525EXC on Thu, 01 Dec 2016 3:31 +0000

the diff breather setup was made by myself, at the time when i first bought my lux not many after market options were available. so it was a easy option to make my own :D
D4D THE WAY TO BE!!!!!!
KTM if it's not orange, its a lemon
KTM's Kick Arse Buildup
User avatar
KTM525EXC
 
Posts: 6114
Joined: Thu, 17 Apr 2008 1:00 +0000
Location: ADELAIDE, SA

Re: Ktm's Build Up

Postby KTM525EXC on Thu, 01 Dec 2016 3:35 +0000

JYELUX wrote:Hey KTM, firstly i just want to say what a fantastic and insiring job you have done with ur build... i just couldnt stop reading this thred (took me 5 beers lol). cant wait to get some of those mods on my beast.

couple of quick questions:

Where did u get the interior piller from for the gauges?

Did u fab the sliders yourself ? ( i have a 2012 SR5 and am looking for something that is airbag compliant )

cheers,

ps: im also from Adel, would be good to check out ur mods first hand one day.

pss: My KTM525 is surrounded by red lol (2009 Polaris Outlaw 525IRS)


Jye


Hey mate,

my sliders were made by Trek tech 4x4 but since then ive modified them myself for better fitment. The pillar pod and gauges were bought back when Monster rides was doing a group buy on them many moons ago hahaha

cheers Troy
D4D THE WAY TO BE!!!!!!
KTM if it's not orange, its a lemon
KTM's Kick Arse Buildup
User avatar
KTM525EXC
 
Posts: 6114
Joined: Thu, 17 Apr 2008 1:00 +0000
Location: ADELAIDE, SA

Previous

Return to Member Build Ups

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest